22 Şubat 2012 Çarşamba

'Japon Yapmış' Diyorlar Bizim Oralarda

 Şu gün görüldüğü üzere uzuuun zaman önce okuduğum Japon Yapmış/Onur Ataoğlu'ndan konuşalım istedim biraz. Zira sevdiğim kitaplardan bahsetmeden geçemiyorum.

 Giriş yazısında başlayan samimiyet kitabın sonuna kadar devam ediyor emin olabilirsiniz. Daha önce hiç gezi kitabı okumamış biri olarak 'her gezi kitabı böyleyse, bir sürü gezi kitabı okumak istiyorum.' dedim kendi kendime :)  Ve kitap bittiğinde Japonlar hakkında çok şey biliyormuşum havasına girdim, zira daha öncesindeki bilgim çok kısıtlıydı, ve O.Ataoğlu farklı kategorilerde tüm özelliklerini anlatmıştı. Ve içim daha bir ısındı sanki Japonlara, her ne kadar O. Ataoğlu 'tuhaf''lıklarını ve 'çelişkileri'ni -ifade edilebilecek en eğlenceli şekilde- dile getirmiş olsa da.


  Twitter'a kitabı okuduktan sonra "Bu kitabı okurken ara ara 'Japonlar başak burcu mu ki?' diye düşünmeden edemedim." yazdığımda, Onur Ataoğlu kötü bir anlamda yazdığımı düşünmüş olacak ki; 'Neden böyle düşündünüz bilmiyorum ama, hepsi başak değil emin olun.' gibi (tam ifadeyi hatırlamıyorum, affola) bir şey söylemişti. Neden böyle düşündüğümü ise daha sonra açıklayacağımı söylemiştim. Böyle söyleyince de çok mühim şeyler söyleyecekmiş gibi oldum tüh!

 Baştan söylemeliyim ki bu çıkarımlar sadece bir başak dikkate alınarak yapılmıştır; ki bu başakın Delibu! olduğunu biliyorsak, dikkate almaya değer değil, eğlenmelik şeyler olduğunu anlayabiliriz. Zaten Onur Ataoğlu da 'Japonya ve Japonlar hakkındaki her yargının tersi de doğrudur.' dediğine göre devam edebilirim :) Anlaştıysak eğer;

 * '..dört mevsim konusunda Japon milleti biraz takıntılıdır. Herhangi bir 'dünyalı' ile tanıştıklarında, ilk sorularından birisi "Bizde dört mevsim var, ya sizde?" şeklindedir.' cümlesindeki 'takıntı' zaten başak özelliği. Düzen, ne bir eksik, ne bir fazla olma durumunu seven başak; 'dört mevsimi düzeninde, hepsini de yaşıyoruz çok şükür.' :)


* '..kusursuz olmaya çalışmak, kusurların en büyüğüne sebep olabiliyordu.'  Başakların bir anlamada iyi, bir anlamda kötü özelliği 'kusursuz olmayı istemek, ince eleyip sık dokuyarak bir işi yapmak'. Zaman zaman beni hayal kırıklığına uğratan şey. Japonlardaki bu his de bana bunu düşündürdü.


* 'Bir başarısızlık, yenilgi, utanç karşısında kendi canını bu kadar kolay alabilen bireylerin yaşadığı başka bir toplum yoktur sanırım yeryüzünde.' Başaklar da ufacık bir sebepten ötürü kendini çok üzebilir. Kendimde de fazlasıyla hissettiği bir özellik, yine bazen beni üzen. 


* 'Hangi çiçeğin hangi tarihte açacağı belirlenmiştir, ilan edilmiştir. Yağmur sezonunun bitiş tarihi bellidir; o günün ertesi bardaktan boşanırcasına yağmur yağsa da insanlar evden şemsiyesiz çıkar.' Aynen böyle, başaklar için de bazı şeylerin keskin sınırları vardır; 'azıcık' kuralcıdırlar. Ben mesela kış tam bitmeden kolay kolay kabanımı çıkarmam, içine ince giysem de; ama ilkbaharlık kıyafet giyersem de kolay kolay kaban giymem tekrardan :) -Tamam komik.-


  Böyle giderse tüm kitabı yazma korkumdan, ve belki de başka biri okurken de kendinden(başka burc) bir şeyler bulabileceğinden dolayı bu bahsi burada sonlandırıyorum. Yani Japonların hepsi başak burcu değil :)




Daha fazlasını merak ettiyseniz okuyun o zamaan.
Keyifli okumalar.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Almak istedim ama fırsat olmadı :S

KOVA KADINIYIM BEN dedi ki...

okudugum en ilginc kıtap analııydı ben de okummustum ama hiç böyle düşünmemiştim astroloji bilgime gore.
ulkenın dogum daha dogrusu kurulum harıtasına bakmak lazım aslında az cok tanımlayabılırız ordan

basaklar ıcın yaptıgın analızlere katılıyorum ayrıca

kashi dedi ki...

bence de harika bir kitap...
iyi gözlemlerin iyi ifade edilmesi :D

Delibu! dedi ki...

RenkliHayat;
Alırsın daha ne olacak ki :)

Kova Kadınıyım Ben;
Astroloji bilgim olduğundan değil de, kendimi tanıdığım kadarıyla oldu böyle aslında :)

Kashi;
Bu bir iltifat mıydı :) Eğer öyleyse teşekkür etmeli.

Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Daha önce de yine bir blogda bu kitapla ilgili olumlu bir yazı okumuştum. Artık şart oldu sizin yazdıklarınızı da okuduktan ve başak burcu olduğunuzu öğrendikten sonra...

hayat işte dedi ki...

vayy bayagı ılgınc gorunuyor

Delibu! dedi ki...

EhliKeyf;
Tama hatırlayamadım ama sevdiğimi falan yazmış olabilirim araya bir yere :)
Başak burcu olmam neden önemli? Siz de mi başaksınız yoksa? :)

Hayat İşte;
Aslında amacım ilginç olmak değildi, ara ara aklımdan geçenleri döktüm sadece :)


Sevgiler.

♔ByAslı♔ dedi ki...

sanırım ben de ilk fırsatta alacağım sevgiler.

Delibu! dedi ki...

ByAslı;
Umarım keyifle okursun :)